Fröken Fräken.

nu är det en timme och ca 50 min tills jag fyller 19 år.
jag sitter och tänker på hur bra allt har gått de senaste 2 dagarna även om jag var mest otaggad i hela världen till att börja skolan igen. Men trots det är det fan kul i skolan, ofattbart.

just nu går mina tankar och mina känslor till Haad Rin beach, och jag gillar verkligen inte att det är full moon party natten till min födelsedag och jag inte är där. det är INTE okey. jag vill dansa bland svettiga kroppar. vara fullmålad med färg. Dricka äckliga buckets och springa och öppna baren bara för att blanda en egen god. Jag vill skratta med Nit.
jag kollade ut innan och insåg att samma måne som lös över mig, lyser över alla de underbara människor som befinner sig på koppan nu, må de svettas och dansa tills det ljusnar!
Men just nu måste jag vara hemma i lilla landet falukorv. men ikke att förakta!
snart är det student! då kan vi kanske se en ändring!

det är med tårar i ögonen jag ser över det gångna året som 18 åring. jag har minsann hunnit med en massa. Det är imorgon exakt ett år sen jag gjorde min första riktiga resa ensam. Då tog jag ett flyg ensam ner till thailand första gången. jag sov ensam i en månad för första gången. jag tvingades att umgås med mig själv för första gången. 
Sen i Maj åkte jag till London första gången. Sen var det som vanligt en 2veckors tripp till Turkiet i juni, och efter det var jag med pappa på båten några dagar. Drog ett par trippar över till grannarna danskarna. Sen 1 December samma år som jag fyllde 18 drog jag återligen ut på en resa, denna gången 3 månader till thailand. vilket var det absolut bästa jag någonsin har gjort. Att få vara med om den upplevelsen och träffa alla de underbara människor jag gjorde. det var ... fan helt jävla Amazing.

Tack alla underbara människor som gjorde 2008-03-11 2009-03-11 ett jävla fantastiskt år, tack utan er hade det inte varit värt en ända sekund.

Emma sista gången som 18åring.



Det skall vara full moon.


Kommentarer
Postat av: Tess

I love this pic and I love You!

2009-03-10 @ 22:30:39
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0