Back to blogger life

Jag har vart helt afk denna långhelg beroende på att jag har bott hemma hos ida.
mest ett sånt ryck " det är roligare och lättare så"  men nu är jag back i min egna säng med min egen röra.
Och röra är vad det är, jag orkar inte städa, och jag orkar inte plugga.

Helgen som var:
I torsdags var det ett fint hallå. Jag, Emma, Ida och Fröken W åkte hem till martin på kvällskvisten
och spelade öl-spel och hade seriösa samtal. vilket det sällan blir när man spelar öl-spel.
Kvällen urartade i ett himla hallå och vi åkte hem.
Fredagen var sömnig och vi gjorde la inte mycket tills vi insåg att AHA! idag var det den berömda
spelningen på Smedjan, vi skulle nemligen se  PERISH! ohlala!
för alla som inte vet är Perish nog de coolaste killarna i falkenberg.
Jag och ida dammade iaf av cyklarna och drog iväg.
Fastnade nere vid ätran på ett mysigt ställe där man alltid matade ankor när man var ung.
men nu är vi inte så unga mer då vi valde att vara vilda och dricka öl istället! fyskam!
Kvällen fortsatte i ölens täcken när vi mötte upp lite glada pojkar som minsann också skulle se perish.
vi drack moshpit läsk och skrattade åt cyklar.
Sen betalade vi våra 40 kr i inträde och tågade in.
och vad händer ? vi har laddad i veckor óch var redo att gå igång.
men när vi kommer in är det ca... 5 pers där. och alla tillhörde något av de 3 band som skulle spela.
ICKE ATT FÖRAKTA! vi gjorde det bästa av situvationen och hällde i oss lite mer öl!
sen spatserade vi in och röjjde moshpit. en stund senare med en blodig fot gav jag upp.
Sen fortsatte vi hem till martin för förfest/efterfest/fest ?
och sen blev det krogen en sväng.
Jag cyklade senare i dimman hem med ida och cyklen lyckas börja broooka med mig och tar av kedjan,
tack för den du!
en blodig fot, och en blå fot. mumsigt.
Lördagen skulle spenderas hemma hos petra vilket var trevligt och förundransvärt mycket buggandes.
Allt annat är hemligstämplat.vi drog iaf inte till krogen.
Söndagen var det först kalas hemma hos min lilla mamma för att fira att hon och malin fyllt år. och det var gott.
vi åt massa påskmat och jag bakade kakor! :) 
kvällen lyckades bli hemma hos petra igen och det vart fint.
5 glada tjejjer och en tv!
pplanen var bratt men när vi kom in till stan var det minst en miljon människor där så vi sa nejtack och gick till zätas.
Där jag för en gång skull unnade mig en drink, som inte går av för hackor här i lilla falkenberg.
men efter som alla är fattiga drinkslampor och man inte kan lita på någon
så drack någon upp den, den någon som var någon annan än jag.
Tack så himla jätte FINT.
jag sa hejdå jävla .--- och drog hem.

sen var det måndag/söndag och jag åkte till mamma för att umgås lite
mormor, morfar och moster var på besök och åt upp de sista av mitt kakbak!
sen grillade vi korv och ägde!
Det var slutet på minlånghelg,
nu ska jag försöka plugga för sen måste jag till mormor och morfar och klippa gräs!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0