Måndag och del 1

Måndag morgon klockan 03:45 ringer klockan och det är dax att stiga ur sängen och gå och duscha!
Jag känner hur det pirrar i magen och hur mycket jag älskar att åka iväg. oavsätt hur långt.
Emelie kommer instapplandes runt 5 tiden och vi hoppar in i bilen och Lotta kör iväg mot Halmstad. Väl framme möts vi av 31 andra glada människor som redan är redo att åka iväg! Jag kör ett fint litet upprop och börjar min roll som "grupp/reseledare" det visade sig att jag var rätt bra på att vara reseledare :)
Alla visar sig vara närvarande och vi lastar in oss i bussen och säger Godmorgon till vår Busschaffis Roger! Han visade sig förövrigt att vara en riktig pärla! :)
Alla gillar vi Roger!

Vi lämnade Halmstad 10 min innan avsatt tid vilket var Fantastiskt!
Vi kör och kör och kör och en bit utanför Göteborg stannar vi och delar ut baguetter och dricka. När vi har ätit är det dax att fortsätta mot Grythyttan! Vädret slår om och det blir mörkare och mörkare i skyn och inte mycket senare börjar det snöa!
Vi stannar lite snabbt och delar ut lunch. som består av en väldigt god pastasallad.
Vi fortsätter vår resa och inte mycket senare rullar vi in vid måltidens hus i Grythyttan.
Väl där går vi på rundvandring av huset och efter det är det dax för vinprovning.
Vi var ju alla gröna och visste inte mycket, förutom Maggan iaf. hon kan ju en del.
Det var iaf väldigt trevligt och vi hade fina killar som visade hur vi skulle bedömma vinet.
När vi ett par timmar senare skulle lämna måltidens hus var det dax för total snöstorm!
Vi snabbstannade i Hellefors och fikade i 45 min sen var det kört! Det snöade och snöade som om sista dagen var kommen. Vi kommer efter en lång resa fram till Bredsjö herrgård och jag hjälper till att få hela gänget inchekade och visar vart de skall bo!
När vi har blivigt installerade i  respektive rum så skall vi vidare på Ysteri visning om hur de gör får ost. Lammen var söta. Snön var kall och osten smakade ljuvligt!
Senare sprang vi tillbax till våra rum i snöstormen och fräshade upp oss innan vår 3 rätters middag!
Vi satt och skrattade lite om att vi säkerligen skulle få äta de små lamm vi nyss hade kollat på.
Vilket en timme senare visade sig vara sant!
Vi fick en förrätt bestående av : fiskröra med bröd
varmrätt: Lammracks och potatisgratäng
efterrätt: Hallonsoppa med vitchoklad mousse.

Det var en av de bästa måltiderna ever!
Senare skulle vi vidare ner till en av de älsta byggnaderna för att dricka kaffe.
Där satte vi oss i salongen och drack kaffe med tillbehör (avec, öl, cider ect) och berättade spökhistorier!
det var mysigt och det gick kalla kårar längst min rygg.
Viket visade sig vara en jävligt dum idé för jag vågade inte sova på hela natten!

Somnade vid 5 tiden, och vaknade klockan 6.. bra bra.
emelie duschade sen var det min tur, vi packade ihop oss och satte kurs mot
huvudbyggnaden för att äta frukost!
Utchekning och frukost sen var det dax för ett nytt äventyr!


Kommentarer
Postat av: Daniel Mikael

26 ordet "vi" emma. Haha blir så i bland men nu har jag i alla fall hittat din blogg! yeeay! Så blir att frossa när mitt huve har börjat funka igen. PUSS

2009-03-27 @ 19:18:55
URL: http://www.metrobloggen.se/WinterQvist

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0