städa varje Tisdag (?)

Det finns inte ett uns av skamm i kroppen idag, Det städas och lyds order från en högre makt. Makten skickar en till höger och vänster, medans andra avsnittet av "hem till Gården" inte ens har slutat.
Jo det fenomen jag talar om är min mor. Hon har vaknat upp och haft kli i någon stackars städgen. och det verkar inte vilja gå över idag. I vanlliga fall finner hon ro i att vara lite lätt irriterad över att det är ganska grusigt i hallen, ( kan vara alla dessa skor vi bär.. ) och att ta mini dammsugaren och piffa lite. Men inte idag. Idag är den hemska dagen, Den ofattbara STÄD dagen. Och det är bara TISDAG?! inte ens fredag, och knappast jul.
Jag har lyckast smita undan mina sysslor genom att hålla mig på så långt avstånd att hennes städuppretade gen smittas. Än så länge.
Men ni vet hur det känns, när det luktar sådär rent och ajax(igt) som det bara gör efter en lång städdag.. då börjar det klia i min lilla städgen iaf.
nej, nu blev det fan kaos iaf. måste springa iväg och skrubba en list!
 PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0